Przykłady prac dyplomowych i magisterskich: Gębicka – Reklama jako narzędzie manipulacji konsumentem; Doktorowicz – Koncepcja reklamy społecznej w polskich mediach; Doktorowicz – Filmy kultowe i ich istota w percepcji młodzieży, Doktorowicz – Historia internetu; Doktorowicz – Świat górnośląskiej tradycji w filmach Kazimierza Kutza; Doktorowicz – Agresja językowa w polskiej telewizji; Gębicka – Dziecko w świecie telewizyjnej reklamy; Doktorowicz – Fenomen Teleexpresu w kontekście innych programów informacyjnych; Doktorowicz – Talk-show jako gatunek telewizyjny na wybranych przykładach propozycji telewizji publicznej i stacji komercyjnych; Gębicka – Granice wolności reklamy. Co jest zakazane? Co nie uchodzi? Doktorowicz – Kampanie reklamowe dla dzieci w telewizji w Polsce; Gębicka – Polska ekranizacja Quo Vadis, czyli Jerzego Kawalerowicza recepta na sukces; Gębicka – Reklama sponsorska, specyfika i sposób wykorzystania w mediach; Gębicka – „TOR”, komercjalizacja w kulturze, przyczyny, przejawy i skutki; Gębicka – Film niezależny w Polsce; Gębicka – Konwergencja mediów; Doktorowicz – Odmieńcy w filmie; Doktorowicz – Stare i nowe kino gatunków; Gębicka – Agencje reklamowe; Gębicka – Rynek scenariuszowy w Polsce; Gębicka – Polskie filmy dokumentalne lat 70 przykładzie Krzysztofa Kieślowskiego; Gębicka – Reklama telewizyjna i radiowa skala porównawcza; Gębicka – Analiza fenomenu serialu „Lost – Zagubieni”, na podstawie źródeł internetowych; Gębicka – Tradycje gangsterskie w kinie współczesnym na podstawie twórczości filmowej Tarantino i Rodrigueza; Gębicka – Wytwórnia filmowa „Czołówka”; Gębicka – trzy studia o filmach Q. Tarantino; Gębicka – ITI Film Studio na rynku reklamowym domów produkcyjnych; Gębicka – Reklama jako element strategii marketingowej przedsiębiorstwa; Wilde – Motyw szaleństwa w filmach Romana Polańskiego; Gębicka – Seks dzwignia handlu, czyli erotyka w reklamie; Gębicka – Kanały tematyczne w polskiej telewizji; Gębicka – Film jako źródło wartości moralnych poszukiwanych przez dziecko; Wilde Fenomen popularności filmów kung-fu z udziałem Bruce Lee w światowym kinie; Doktorowicz – Historia telewizji w Polsce; Doktorowicz – Pierwsza w Polsce całodobowa telewizja informacyjna TVN 24. Wartość obiektywnej informacji na rynku, promocja nowej stacji na rynku mediów elektronicznych w Polsce; Ślązak – Dowody użycia utworów audiowizualnych; Wilde – Obraz Ameryki w filmach Francisa Forda Coppoli; Gębicka – Perswazyjność w reklamie skierowanej do dzieci; Wilde – Michelangelo Antonioni, czyli twórca obrazów w obrazie rzeczywistości; Wilde – Kreatywność widza w procesie powstawania jakości filmu; Wilde – Twórcy kinematografii powojennej; Wilde – Oddziaływanie muzyki elektronicznej na obraz filmowy np. „Requiem dla snu”; Wilde – Analiza elementów narracyjnych i dramaturgicznych w tytułowych scenach „Pojedynku" Ridleya Scotta; Wilde – Fellini – kino pamięci; Wilde – Kino Moralnego Niepokoju; Doktorowicz – Historia programowa Radia Katowice; Wilde – Interpretacja filmu „Po tamtej stronie lustra” M. Antonioniego – próba pokazania wniosków na podstawie teorii psychologii analitycznej Junga i remeneutycznej teorii tekstu; Doktorowicz – Reklama jako źródło finansowania telewizji publicznej; Gębicka – Polska Szkoła Filmowa; Gębicka – Adaptacja literatury polskiej jako przykład nowych możliwości w współczesnym kinie; Gębicka – Portret kobiety w filmach Ridley Scotta; Gębicka – Nowe media w reklamie; Gębicka – Reklama jako narzędzie promocji fabularnych filmów kinowych; Gębicka – Brian de Palma wobec tradycji amerykańskiego filmu gangsterskiego; Gębicka – Odbiorcy reklam telewizyjnych na przykładzie subkultury studentów; Gębicka – Przemoc w filmach Sama Peckinpaha – traktat na temat rodzącego się w człowieku zła i próba walki z tym złem; Doktorowicz – Film jako ekranizacja naszego marzeń sennych; Wilde – Świat człowieka w doborze środków komunikacji masowej na podstawie koncepcji Marshalla McLuhana; Gębicka –Perswazja z ukrycia czyli wpływ reklamy na zachowania konsumenta; Gębicka – Archetypy postaci w filmach; Gębicka – Wyszukiwarka jako narzędzie promocji witryny internetowej; Wilde – Komizm w twórczości Luisa Bunuela; Gębicka – Reklama telewizyjna w Polsce; Gębicka – Organizacja ekonomiczna i prawna „Silesia-Film”; Wilde – Antybohater na podstawie twórczości filmowej Jima Jarmuscha; Doktorowicz – Etyka w zawodzie reżysera; Doktorowicz – Utwór literacki w utworze filmowym; Doktorowicz – Odbiór literatury i filmu przez dzieci na podstawie ”Kopciuszka” Charlesa Perralta i „Cinderelli” Walta Disney; Gębicka – Prawno etyczne aspekty reklamy w Polsce; Doktorowicz – Seriale jako najpopularniejsza forma telewizyjnej rozrywki. Analiza gatunkowo-produkcyjna na przykładzie serialu telewizyjnego pod tytułem „Na dobre i na złe”; Wilde – Sztuki telewizyjne Samuela Becketta; Doktorowicz – Egzystencjalne lęki i obsesje filmowych bohaterów Ingmara Bergmana; Wilde – Wizerunek kobiety kreowanej w filmie i telewizji a tożsamość współczesnej kobiety; Wilde – Miejsce dla „Pasji” Mela Gibsona we współczesnej kulturze; Gębicka – Misja telewizji publicznej; Gębicka – Metody i techniki kreowania wizerunku polskich aktorów oraz sposoby jego wykorzystania w reklamie; Wilde – Charles Chaplin portret artysty w drodze; Doktorowicz – Humor jako element przekazu reklamowego; Wilde – Świat Luca Bessona; Doktorowicz – Kobieta i mężczyzna razem i osobno. Motyw małżeństwa w filmach Bergmana; Gębicka – Dziecko w reklamie i reklama dla dzieci; Gębicka – Problem uzależnień w kinematografii na podstawie wybranych przykładów filmowych; Doktorowicz – Wizerunek kobiety w twórczości Luisa Bunuela i Pedra Almodovara; Doktorowicz – Kontekst kulturowy; Doktorowicz – Manipulacyjne wykorzystanie reklamy; Doktorowicz – Internet jako medium reklamowe; Doktorowicz – Reklama jako źródło finansowania telewizji w Polsce; Doktorowicz – Psychologiczny portret władzy w filmie „The Wall”; Doktorowicz – Archetyp donżuanizmu w filmie „Casanova”; Wilde – Musical amerykański. Model klasyczny musicalu wybrany na podstawie utworów: West Side Story, Kabaret; Wilde – Portrety ludzkie w twórczości Francois Trauffauta; Gębicka – Internet jako nowe medium werbalne; Doktorowicz & Wilde – Bohaterowie filmów M. Scorsese; Wilde – Złota era amerykańskiego musicalu filmowego – przemiany i rozwój gatunku w 1927-1969r.; Wilde – Portret człowieka w nowym kinie USA na podstawie filmu Gusta Van Santa „My own private Idaho”; Gębicka – Znaczenie obrazu w reklamie telewizyjnej; Gębicka – Kino światowe w systemie upowszechnionej kultury filmowej na Górnym Śląsku; Wilde – Świat uwikłany w fikcje – o ludziach, życiu, polityce i kulturze w filmach E. Kusturicy; Gębicka – Adaptacje filmowe jako interpretacja twórczości J. Iwaszkiewicz; Wilde – Jean – Denis Robert – postać wielotwórcza; Gębicka – Kreacja i emisja telewizji przez reklamy a przekaz manipulujący konsumentem; Gębicka – Reklama jako narzędzie kształtowania zachowań nabywców; Wilde – 3 wersje „Tragedii Makbeta”. Styl wizualny, nowa prawdziwa wersja; Gębicka – Polska reklama telewizyjna. Problemy produkcji, emisji, odbioru i skuteczności; Gębicka – Erotyzm w reklamie i jego rola perswazyjna; Wilde – Samotność bohaterów w filmach Martina Scorsese na przykładzie „Taksówkarza”, „Wściekłego byka”; Wilde – Chaos rodzi zło a zło korzysta z chaosu. Świat według Davida Lyncha; Doktorowicz – Teatr Rozrywki w Chorzowie na mapie instytucji kulturalnych województwa śląskiego; Wilde – Kultowa saga George Lucasa 30 lat Gwiezdnych Wojeń; Doktorowicz – Internet jako medium. Pozytywne i negatywne strony internetu; Wilde – Dekalog według Krzysztofa Kieślowskiego; Wilde – Peter Greenaway kino pełne pomysłów, nie treści; Gębicka – Obraz Ameryki w filmach Oliviera Stone’a; Gębicka – Homoseksualizm w kinie jako zjawisko trangresyjne; Gębicka – Konstrukcja postaci w „Dekalogu” Krzysztofa Kieślowskiego; Gębicka – Antologia amantów kina polskiego; Gębicka – Ekranizacje prozy Stephana Kinga;; Wilde – „Ojciec chrzestny I-III” Francisa Forda Coppoli , „Psychologia gangsterska” Martina Scorsese filmowe wizje gangsteryzmu; Wilde – Samuraj wojownik współczesny bohater; Gębicka – Bollywood kicz czy odmienność kulturowa na przykładzie filmu „Czasem słońce, czasem deszcz”; Wilde – Obraz i obrazy w filmie czyli wielopłaszczyznowe związki ze strukturą filmową; Gębicka – Gry komputerowe i filmy – wzajemnepowiązania produkcyjne i promocyjne; Wilde – Wierność i zdrada: spotkania z rodziną, teatrem, telewizją i filmem, twórczością Władysława Terleckiego – próba usystematyzowania i próby związane z adaptacją; Doktorowicz – Modele adaptacji prozy science-fiction na podstawie „Blade runner”, „Solaris”, „Dune”; Wilde – Filmowa adaptacja „Śmierci w Wenecji” Luchino Viscontiego w kontekście noweli Tomasza Manna; Wilde – Film jako towar w systemie kultury masowej na przykładzie klasycznego kina hollywoodzkiego; Wilde – Reżyser w systemie kinematografii USA na przykładzie Sterna Soderbrergha; Uhma – Analiza produkcyjna filmu „Rozdroże Cafe”; Doktorowicz – Przemoc i agresja w mediach. Żródła, przejawy i skutki zjawiska na przykłazie telewizji; Wilde – Olivier, Kozincew, Leffireli, Branagh – adaptacje filmowe „Hamleta” Williama Shakespeare’a; Gebicka – Przygotowanie, przebieg i elementy kampani reklamowej na przykładzie Centrum Handlowego „Sfera” w Bielsku Białej; Wilde – Muzyka i dramat w filmie „Amadeusz” M. Formana; Sałużanka – Wpływ osobowości aktualnej Klarsa Kinskiegi na postacie w filmach Wernera Herzoga. Na podstawie filmów: „Aqurina, gniew boży, Nosferatu wampir, Fitzcaraldo, Cobra Verde”; Wilde – Niewiasta znaczy nieznana, portrety kobiet w filmach według prozy Henry’ego Jamesa; Wilde – Obraz polityki George Busha w filmie „Fahrenheit 9/ 11” Michela Moore’a”, Wilde – Konteksty w filmach Jarmuscha; Wilde – Baśń w filmach Tima Burtona; Wilde – Zabawa formą w filmach Davida Lyncha – rzemiosło i artyzm na podstawie 5 odcinków serialu Twin Peaks; Gębicka – Heritage Film jako przykład producenta prywatnego; Wilde – Postać wampira w kiinie; Gębicka – Wybór i planowanie wykorzystania nośników reklamy w procesie kampanii reklamowej; Wilde – Konteksty filmograficzne Matriksa; Uhma – HDTV – telewizja wysokiej rozdzielczości; Doktorowicz – Telewizja od kuchni. Programy kulinarne w Polsce, Europie Zachodniej i USA jako rozwijająca się branża produkcji telewizyjnych; Wilde – Anatomia lęku w filmie na przykładzie twórczości Manoj Melliyattu Shyamalan’a; Gębicka – Rola reklam telewizyjnych z udziałem osób znanych, publicznych w podejmowaniu decyzji konsumenckich; Gębicka – Wpływ „happy endu” na sukces kasowy filmu, na przykładzie kinematografii amerykańskiej lat 90; Uhma – Cyfrowy dźwięk wielokanałowy jako standard udżwiękowienia filmów; Wilde – Bohater heroiczny w kulturze na przykładzie adaptacji komiksów w filmie; Gębicka – Orgaznizacja produkcji programów typu talk show na przykładzie „Na każdy temat”, Wilde – Porównanie dwóch sposobów adaptacji filmowych na przykładadzie filmów: „Czas Apokalipsy” i „Jądro ciemności”; Wilde – Romantyczni marzyciele i nietzscheańskie bestie, czyli niebezpieczne związki literatury, czasów i życia; Gębicka – Wszechstronnna charakterystyka umów cywilno-prawnych zawieranych przez kierownictwo produkcji podczas produkcji filmu fabularnego; Wilde – Święci i heretycy w filmach Luisa Bunuela; Wilde – „Od nietolerancji do dyktatury” na podstawie filmów Charlie Chaplina; Gębicka – Manipulacja w kampanii prezydenckiej; Gębicka – Wokół sloganu wyborczego; Wilde – Obrazy kina amerykańskiego jako odbicie nastrojów pokolenia Woodstok w kontekście konfliktu wietnamskiego; Gębicka – Organiazcyjno-ekonomiczne, prawne i techniczne aspekty produkcji filmu reklamowego; Wilde – „Pożegnanie z Afryką” studium powioeści Karen Blixen i filmu Sidneya Pollacka; Doktorowicz – Polskie regulacje prawne w dziedzinie reklamy, Gębicka - Sylwetka, budżet w filmach fabularnych i w życiu Krzysztofa Kieślowskiego; Gębicka – Kino społecznie zaangażowane w Wielkiej Brytanii na podstawie twórczości głównego przedstawiecie gatunku Kena Loacha; Gębicka – Archetypy miłości zakazanej w filmie o życiu Arturo Rimbardi i Paula Werlaire „Całkowite zaćmienie” Agnieszki Holland; Wilde – Jak powstał film pt/ „Matrix” w reżyserii braci Wachowskich?; Gębicka – Promocja filmu polskiego w swiecie; Wilde - „Obcy”, studium o pełnym cyklu filmowym; Wilde – Obecnośc pewnego mitu w kulturze amerykańskiej na przykładzie filmu Spielberga „Bliskie spotkania III stopnia”; Gębicka – Wpływ przemysłu filmowego na kształtowanie klutu gwiazd na przykładzie Marilyn Monroe;
|